Θανατηφόρα Δυστυχήματα στη ΔΕΗ/ Περιοχή Δυτικής Μακεδονίας
Η Λίστα του θανάτου- 106 Θανατηφόρα Εργατικά Δυστυχήματα στη ΔΕΗ-Λεκανοπέδιο Πτολεμαΐδας
Θανατηφόρα Δυστυχήματα στη ΔΕΗ/ Περιοχή Δυτικής Μακεδονίας και σε εταιρείες έργων για λογαριασμό της ΔΕΗ από το 1970
- Βασιλαγιώργος Ευάγγελος: (18 Νοέμβρη 1971) Φράγμα Πολυφύτου. Πνίγηκε στα νερά του Αλιάκμονα γιατί οι υπεύθυνοι της Εταιρείας “Γεωέρευνα” είχαν φτιάξει μια πρόχειρη ιδιοκατασκευή με βαγονέτο που το έσερναν δυο συρματόσχοινα δεμένα σε πλατάνια για να μην καθυστερούν οι εργαζόμενοι πηγαίνοντας από την μια όχθη του ποταμού στην άλλη.
- Μύρος Γεώργιος του Νικολάου: (29 Ιουλίου 1971) Φράγμα Πολυφύτου. Σκοτώθηκε όταν έπεσε η οροφή της σήραγγας στην οποία δεν είχαν τοποθετεί υποστυλώματα και γενικώς δεν πάρθηκαν μέτρα προστασίας
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
16-10-2019 ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΡ. ΠΡΩΤ.16
Καταθέτουμε τη θέση του Σωματείου που είναι ξεκάθαρη και διαχρονική.
Ο λιγνίτης πρέπει να συνεχίσει να κατέχει σημαντική θέση στο ενεργειακό
τοπίο της χώρας με ένα ποσοστό που θα διασφαλίζει την επάρκεια εφοδιασμού
και ασφάλειας της χώρας μας.
Μετά και τη δήλωση του πρωθυπουργού για τις λιγνιτικές μονάδες και το
Κλείσιμο τους υπήρξε έντονος προβληματισμός για τις συνέπειες που
θα προκύψουν στη λιγνιτική παραγωγή όπως ίσως και στην ύπαρξη της
ίδιας της εταιρίας Δ.Ε.Η. Κατ’ επέκταση δεν μπορεί να εκτιμηθεί το
οικονομικό και κοινωνικό κόστος στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.
Παράλληλα υπογραμμίζουμε τον κίνδυνο μετά τη λιγνιτική μετάβαση σε
άλλα εισαγόμενα προϊόντα (φυσικό αέριο) να υπάρξει συναλλαγματική εκροή
και αύξηση της κιλοβατώρας.
Τέλος είμαστε αντίθετοι στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και
την μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ που οδηγεί στη διάλυση της μεγαλύτερης
επιχείρησης της χώρας.
ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ είναι απόλυτα αντίθετο στην εκποίηση και διάλυση της Δ.Ε.Η.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΤΣΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΗΛΙΑΣ
επιστολη ΑΗΣ ΜΕΛΙΤΗΣ
30/1/2019 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 15
Κ Διευθυντά,
Μετά τη συνάντηση που είχαμε στο γραφείο σας και την ενημέρωση που μας έγινε για τη πορεία της νέας θυγατρικής ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ προέκυψαν διάφορα ερωτήματα σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία της μονάδας.
Άποψή μας είναι ότι με αυτά τα οποία προκύπτουν η μονάδα απαξιώνεται και γίνεται βορά στα οικονομικά συμφέροντα των ιδιωτών.
Η ναυαρχίδα όπως την αποκαλούμε των λιγνιτικών μονάδων της χώρας ΑΗΣ ΜΕΛΙΤΗΣ για μία ακόμα φορά μένει από καύσιμα στη κρισιμότερη ίσως περίοδο της λειτουργίας της. Γνωστό είναι ότι διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, είχαν στο στόχαστρό τους την Μελίτη 1.
Καμία προσπάθεια, από καμία κυβέρνηση για την κατασκευή 2ης Μονάδας. Αντιθέτως η ΦΛΩΡΙΝΑ ήταν το δελεαστικό εγχείρημα εδώ και μία 15ετία.
Τα ερωτήματα λοιπόν που προκύπτουν σήμερα για τη ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ είναι:
- Γιατί η μονάδα δουλεύει με χαμηλό φορτίο; Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της τότε ΔΕΗ, η λειτουργία της μονάδος σε χαμηλό φορτίο σημαίνει μεγάλη απώλεια κερδών. Μήπως είναι σκόπιμο να συμβαίνει αυτό για την απαξίωσή της;
- Οι ζημίες οι οποίες προκύπτουν από το χαμηλό φορτίο ποιόν επιβαρύνουν; Τελικά θα σβήσει;
- Η βασική αιτία για το σβήσιμο της μονάδος είναι η έλλειψη καυσίμου. Γιατί φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Ποιος ευθύνεται; Μήπως ο «βασικός προμηθευτής» που εδώ και αρκετό καιρό δεν τηρεί την βασική του συμβατική υποχρέωση;
- Γιατί κ Διευθυντά και μέλη του ΔΣ της θυγατρικής ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ δε φροντίσατε τουλάχιστον να πιέσετε τον «βασικό προμηθευτή» όπως τον αποκαλείτε έτσι ώστε να φροντίσει να τηρεί τη συμβατική του υποχρέωση; Τι κάνατε για αυτό; Πως τον πιέσατε;
- Γιατί λοιπόν οι παραδόσεις από τον «βασικό προμηθευτή» είναι μικρότερες από τις ελάχιστες προβλεπόμενες στη σύμβασή του;
- Δε γνωρίζει η διοίκηση ότι ο προμηθευτής δεν έχει μέτωπο εξόρυξης για να καλύπτει την υποχρέωσή του απέναντι στη ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ;
- Η μητρική ΔΕΗ γνωρίζει τα προβλήματα αυτά; Και από πότε είναι σε γνώση της διοίκησης η αδυναμία των ορυχείων της ΔΕΗ να προμηθεύσουν επαρκείς ποσότητες λιγνίτη; Ποιο είναι το κόστος εξόρυξης λιγνίτη από τη ΔΕΗ και με ποια τιμή δίνεται στη ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ; Έχουν διερευνηθεί εναλλακτικές για τη σωστή λειτουργία του σταθμού;
- Γιατί δεν ανοίγει το ορυχείο του Κλειδιού μια και ανήκει πλέον στη θυγατρική; Τα όποια τεχνικοοικονομικά θέματα εμποδίζουν το άνοιγμα του ορυχείου δικαιολογούν αυτή την απώλεια σε MW και στα κέρδη του σταθμού;
Επιτέλους φτάνει πια αυτή η κοροϊδία προς τους ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ. Δεκάδες επιστολές έχουμε στείλει για τα προβλήματα αυτά. Ανεχθήκαμε σαν τόπος πολλά. Μην παίζεται με την υπομονή μας.
Φτάνουν τα χατίρια στους «προμηθευτές». Αν δεν μπορούν να τηρήσουν τα όσα έχουν υπογράψει να ενεργοποιηθεί και να εισπραχθεί η αντίστοιχη ποινική ρήτρα.
Δεν μπορεί η ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ ΜΑΣ να είναι όμηρός τους. Πάρτε επιτέλους αποφάσεις.
Κάποτε για όλα έφταιγε το ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. Τώρα οι ευθύνες είναι εδώ. ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΈΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΟΣ.
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΜΑΣ
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Δ.Σ.