ΜΕΛΟΣ ΓΕΝ. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.Η. (ΓΕΝΟΠ)

         ΜΕΛΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Δ.Ε.Η. Ν.ΦΛΩΡΙΝΑΣ
"ΛΥΓΚΙΣΤΗΣ"

Προσφυγή από τη ΓΕΝΟΠ και άλλους φορείς στο ΣτΕ για τις άδειες της μονάδας

Προσφυγή από τη ΓΕΝΟΠ και άλλους φορείς στο ΣτΕ για τις άδειες της μονάδας

 
 
Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, το Δίκτυο Ενεργειακών Δήμων καθώς επίσης εργαζόμενοι στη ΔΕΗ και περίοικοι της μονάδας Μελίτης προσέφυγαν στις 15.10.2018 στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων  (Α.Ε.Π.Ο.) της μονάδας Μελίτης (ΑΗΣ Μελίτης).
Οι αιτούντες ισχυρίζονται ότι ενώ με την προσβαλλόμενη απόφαση επέρχονται ουσιώδεις διαφοροποιήσεις και μεταβολές στη λειτουργία του ΑΗΣ και στην κατασκευή της σχεδιαζόμενης Μονάδας ΙΙ του σταθμού, ωστόσο δεν έχει προηγηθεί η απαιτούμενη από τον Νόμο υποβολή νέαςΜελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), κατά παράβαση των διατάξεων των ά. 5 και 6 Ν. 4014/2011.

Κατά συνέπεια, η ΑΕΠΟ της μονάδας έχει εκδοθεί παρανόμως και είναι ακυρωτέα.
Ενδεικτικό του χαρακτήρα της διαγωνιστικής διαδικασίας στην οποία αντιδρούν οι παραπάνω φορείς είναι και το εξής: Σε ό,τι αφορά την επίτευξη ευλόγου τιμήματος υπέρ της ΔΕΗ ΑΕ (και κατ’ επέκταση του Δημοσίου και των λοιπών μετόχων της), οι προβλέψεις του Ν. 4533/2018 δεν διασφαλίζουν τον απαιτούμενο βαθμό διαφάνειας, δεν παρέχουν καμμία διασφάλιση για την περίπτωση που τα προσφερόμενα τιμήματα θα είναι υπερβολικά χαμηλά, ενώ μάλιστα δεν προβλέπεται καν δικαίωμα της ΔΕΗ ΑΕ να προχωρήσει σε ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, σε περίπτωση που το τίμημα κρίνεται υπερβολικά χαμηλό, επί ζημία της ίδιας της ΔΕΗ ΑΕ.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΓΕΝΟΠ:
Η σχετική απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας είναι, κατά την άποψή μας, προβληματική καθώς δεν έχει προηγηθεί η απαιτουμένη από το νόμο υποβολή της νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) γεγονός που δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στη διαδικασία εκποίησης της μονάδας που έχει δρομολογήσει ήδη η ΔΕΗ Α.Ε.
Είναι γνωστό ότι η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας , το Δίκτυο Ενεργειακών Δήμων και ο Δήμος Μεγαλόπολης έχουν αποφασίσει να αξιοποιήσουν κάθε δυνατότητα προκειμένου να ελεγχθεί η διαδικασία πώλησης των λιγνιτικών μονάδων Μελίτης και Μεγαλόπολης την οποία άλλωστε θεωρούν ότι είναι απολύτως επιζήμια για το Δημόσιο Συμφέρον, τη ΔΕΗ, τους εργαζόμενους στις συγκεκριμένες μονάδες και τις τοπικές κοινωνίες. Είχαν, δε, ήδη από τον Ιούλιο του 2018 προαναγγείλει σημαντικές ενέργειες.
Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, εντάσσεται και η σχετική κατάθεση αναφοράς για τη διαγωνιστική διαδικασία στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Σοβαρό πρόβλημα στην πώληση της Μελίτης
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Τοκατλίδη, το γραφείο του οποίου χειρίζεται την υπόθεση, το μείζον νομικό ζήτημα που αναδεικνύεται από την αίτηση ακύρωσης, συνεπάγεται σοβαρό πρόβλημα στη διαδικασία εκποίησης της μονάδας που έχει κινηθεί από τη ΔΕΗ ΑΕ από τον Μάιο του 2018.
Μετά την κατάθεση της αίτησης ακύρωσης κατά της ΑΕΠΟ της μονάδας της Μελίτης, η εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας –συνολικά ή τουλάχιστον ως προς τη Μελίτη– τίθεται σε σημαντική αμφισβήτηση, καθώς είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα ενδιαφερθούν εν δυνάμει αγοραστές να αποκτήσουν μία μη νομίμως αδειοδοτημένη μονάδα. Τούτο καθώς η μονάδα δεν θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς νόμιμη ΑΕΠΟ, ενώ η νομολογία του ΣτΕ φαίνεται να στηρίζει τους ισχυρισμούς που προβάλλονται με την αίτηση ακύρωσης. Ασφαλώς, θα πρέπει οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι να εξετάσουν το ζήτημα, εάν δηλ. έχει νομίμως εκδοθεί η ΑΕΠΟ ή εάν αυτή είναι άκυρη, όπως διατείνονται οι αιτούντες, και να λάβουν τις αποφάσεις τους.
Σε δήλωσή του στο energypress ο κ. Τοκατλίδης αναφέρει: "Η διαδικασία πώλησης της μονάδας Μελίτης στηρίζεται στην προϋπόθεση ότι αυτή είναι πλήρως και νομίμως αδειοδοτημένη. Εντοπίσαμε όμως σοβαρά ζητήματα κύρους της άδειας (απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων) της μονάδας, τα οποία έχουν ήδη τεθεί ενώπιον του ΣτΕ στο πλαίσιο ακυρωτικής δίκης που έχει ανοίξει, μετά την κατάθεση αίτησης ακύρωσης κατ' εντολή της ΓΕΝΟΠ/ΚΗΕ, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και του Δικτύου Ενεργειακών Δήμων. Συγκεκριμένα, η άδεια έχει εκδοθεί χωρίς να έχει προηγηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Θεωρούμε ότι το ζήτημα είναι μείζον και ότι αυτό θα προκύψει και από τη δίκη στο ΣτΕ".
Σε κάθε περίπτωση, η ΓΕΝΟΠ/ΚΗΕ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ο Δήμος Μεγαλόπολης, το Δίκτυο Ενεργειακών Δήμων και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι τονίζουν ότι αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές ενέργειες που έχουν γίνει (μεταξύ των οποίων και η πρόσφατη κατάθεση αναφοράς στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) και θα γίνουν το επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της δυναμικής αντιμετώπισης της εν εξελίξει διαδικασίας εκποίησης.

ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

 

Ξεχωριστή εταιρεία "Λιγνιτική Αμυνταίου": Το project πίσω από το αίτημα της ΔΕΗ για 32 χιλιάδες ώρες

 

Η είδηση ότι η ΔΕΗ θέτει θέμα επάρκειας του συστήματος, προειδοποιώντας για αύξηση των τιμών στη χονδρεμπορική αγορά και ως εκ τούτου ζητεί συνέχιση για 32 χιλιάδες ώρες της κατά παρέκκλιση λειτουργίας των μονάδων της Καρδιάς και του Αμύνταιου, προκάλεσε αίσθηση. 

Ιδιαίτερα για τη μονάδα της Καρδιάς που με συντελεστή ρύπων 1,8 θεωρείται ως ένα από τα πιο ρυπογόνα εργοστάσια, που δύσκολα μπορεί να επιβιώσει ήδη από το τρέχον περιβάλλον των ρύπων στα επίπεδα των 20 ευρώ ο τόνος. 

Σε ό,τι αφορά ωστόσο την μονάδα του Αμύνταιου τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και η ΔΕΗ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, έχει παρουσιάσει σε στενό κύκλο συγκεκριμένη πρόταση που θα προχωρήσει εφόσον γίνει αποδεκτό το αίτημά της. Η πρόταση αυτή αφορά στη σύσταση νέας εταιρείας, της Λιγνιτικής Αμυνταίου, η οποία και στη συνέχεια θα είναι ανοιχτή προς αξιοποίηση ακόμη και από ιδιώτη.

Ωστόσο πέρα από τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης ακόμη και στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την πώληση της Μελίτης και της Μεγαλόπολης, ερωτηματικό παραμένει η στάση που θα τηρήσει η Κομισιόν και ιδιαίτερα η διεύθυνση περιβάλλοντος, η οποία θα κληθεί να εγκρίνει ή να απορρίψει το αίτημα.

Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό είναι σαφές ότι η κίνηση της ΔΕΗ προκαλεί αμηχανία στους επενδυτές, οι οποίοι βλέπουν εν δυνάμει να περιορίζονται οι διαθέσιμες ώρες στο σύστημα και να γίνεται προσπάθεια να διατηρηθούν δύο ακόμη ανταγωνιστικά συγκροτήματα.

Για τον κίνδυνο αύξησης των τιμών πάντως κύκλοι της αγοράς υπογράμμιζαν ότι η πραγματική απειλή ακούει στο όνομα αύξηση των δικαιωμάτων εκπομπής, ενώ για το θέμα της επάρκειας, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν ότι αυτή τη στιγμή η πιθανή απόσυρση του Αμυνταίου, καλύπτεται ήδη από την αύξηση των ωρών λειτουργίας των αποεπενδυόμενων μονάδων, που λειτουργούν ως επί το πλείστον στα τεχνικά ελάχιστα. 

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο εξάλλου ίσως θα πρέπει να επισημανθεί το αρνητικό κλίμα που υπάρχει εν γένει για τον άνθρακα και είναι ενδεικτική η είδηση που μεταδόθηκε από το Euractiv ότι η Κομισιόν στο πλαίσιο της επανεξέτασης των εξαιρέσεων για τον άνθρακα, βλέπει ξανά την περίπτωση του μηχανισμού ισχύος της Γερμανίας.

Ποιοι δικαιούνται την πλήρη αποζημίωση των 15.000

Ποιοι δικαιούνται την πλήρη αποζημίωση των 15.000 σε ΔΕΗ-ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ

 
Η γνωστή σε όλους τους εργαζόμενους νομικός κ. Λιώρα, δίνει την δική της νομική γνώμη σε σχέση με το θέμα που έχει προκύψει , αν κάποιος εργαζόμενοΑΔΜΗΕς της ΔΕΗ,ΔΕΔΔΗΕ,και ΑΔΜΗΕ δικαιούται ολόκληρη την αποζημίωση των 15.000 ευρώ όταν αποχωρεί από την υπηρεσία με μειωμένη σύνταξη η όχι. Θυμίζουμε ότι για το ίδιο θέμα έχει κυκλοφορήσει ανακοίνωση και η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, όμως η νομική ανάλυση από την κ. Λιώρα είναι ξεκάθαρη. δείτε την ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ ΕΔΩ 
Συγκεκριμένα η κ. Λιώρα αναφέρει: 
Η κείμενη νομοθεσία η σχετική με την αποζημίωση των μισθωτών πρώην ΔΕΚΟ όπως αποτυπώνεται σε σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου με αρ. 197/2011: 
Επειδή σύμφωνα με τη διάταξη του αρθ.8 εδάφιο α’ του Ν.3198/55 «μισθωτοί 
που συνδέονται με σχέση εργασίας αόριστης διάρκειας και έχουν συμπληρώσει 5ετή υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη με την έννοια του αρθ.6 παρ.1 του Ν.2112/1920 ή του ΒΔ του 18/18/7/1920 ή το προβλεπόμενο από τον οικείο ασφαλιστικό οργανισμό όριο ηλικίας και αν δεν προβλέπεται αυτό το 65ο έτος της ηλικίας τους, αποχωρώντας από την εργασία τους με τη συγκατάθεση του εργοδότη δικαιούνται το ήμισυ της οριζόμενης από τον Ν.2112/20 ή του ανωτέρου ΒΔ αποζημιώσεως για την περίπτωση της απροειδοποίητης καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας».
 Στο εδάφιο β’ του αρθ.8 ορίζεται ότι μισθωτοί γενικά που υπάγονται στην ασφάλιση οιουδήποτε ασφαλιστικού οργανισμού εφόσον συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος είτε αποχωρούν είτε απομακρύνονται από τον εργοδότη, δικαιούνται την νόμιμη αποζημίωση. Από την αντιπαραβολή των δύο εδαφίων του αρθ.8 του Ν.3198/55 συνάγονται τα ακόλουθα 
α) η εφαρμογή του εδαφίου α΄ προϋποθέτει ρητώς μισθωτοί που συνδέονται με σχέση εργασίας αόριστης διάρκειας και δεν επεκτείνετε και σε εκείνους που η σχέση εργασίας είναι ορισμένου χρόνου που έχουν προσχωρήσει σε κανονισμό του εργοδότη με τον οποίο προβλέπονται η αποχώρηση από την εργασία με τη συμπλήρωση ορίου ηλικίας. 
Στην περίπτωση όμως που με τον κανονισμό έχει παράλληλα προβλεφτεί δυνατότητα πρόωρης λύσης της σύμβασης τότε ενυπάρχει διαλυτική αίρεση η οποία εφόσον πληρωθεί η σύμβαση εργασίας μεταπίπτει εξαρχής σε αορίστου χρόνου
 β) σε αντίθεση προς το εδάφιο β’ για την εφαρμογή του οποίου προαπαιτείται η συμπλήρωση των προϋποθέσεων για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος το εδάφιο α’ δεν αξιώνει τη συνδρομή του στοιχείου αυτού . 
γ) η εφαρμογή του εδαφίου α΄ προϋποθέτει και τη συγκατάθεση του εργοδότη για την αποχώρηση του μισθωτού. 
Η συγκατάθεση (συναίνεση) πρέπει να παρέχεται πριν από την αποχώρηση του μισθωτού δύναται δε να είναι έγγραφη ή προφορική ρητή ή σιωπηρή αρκεί στην τελευταία περίπτωση να είναι σαφής και αναμφίβολη . 
Τέτοια συγκατάθεση μπορεί να προβλεφτεί και να παραχθεί εκ των προτέρων με τον κανονισμό όταν διαλαμβάνεται σε αυτόν ότι είναι υποχρεωτική για τον εργοδότη η αποδοχή της πρόωρης παραίτησης μισθωτού. Στην περίπτωση αυτή ο εργοδότης αυτοδεσμεύεται συμβατικά παρέχοντας εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή του στην παραίτηση του υπαλλήλου όποτε ήθελε υποβληθεί. Συνεπώς εφόσον ο εργοδότης ΔΕΗ ή οι θυγατρικές της συναινεί στην παραίτηση του μισθωτού είτε για πλήρη είτε για μειωμένη σύνταξη είναι υποχρεωτική η καταβολή της αποζημίωσης η δε μη καταβολή αυτής παραβιάζει κανόνα ουσιαστικού δικαίου.
 Ο κανόνας δικαίου παραβιάζεται αν δεν εφαρμοστεί ενώ συντρέχουν οι πραγματικές προϋποθέσεις για την εφαρμογή του η δε παραβίαση εκδηλώνεται είτε με ψευδή ερμηνεία δηλαδή με την απόδοση στον κανόνα δικαίου έννοιας μη αληθινής ή μη αρμόζουσας ή έννοιας περιορισμένης είτε με κακή εφαρμογή δηλαδή με εσφαλμένη υπαγωγή. 
Σύμφωνα δε με τον ΑΝ 173/1967 όπως τροποποιήθηκε με το αρθ.1 του ΝΔ207/1974, αρθ.24 του Ν.1082/80, αρθ.24 Ν.1545/85 , αρθ.33 Ν.1876/90 και αρθ.21 παρ.13 Ν.3144/2003, όταν ο εργοδότης είναι ΝΠΔΔ ή Δημόσια Υπηρεσία κοινής ωφέλειας η οφειλόμενη αποζημίωση δεν μπορεί σε κάθε περίπτωση να υπερβαίνει το ποσό των 15.000 € .

   
  19.04.2019 Ferienhaus Ostsee