ΜΕΛΟΣ ΓΕΝ. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.Η. (ΓΕΝΟΠ)

         ΜΕΛΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Δ.Ε.Η. Ν.ΦΛΩΡΙΝΑΣ
"ΛΥΓΚΙΣΤΗΣ"

ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

 

Ξεχωριστή εταιρεία "Λιγνιτική Αμυνταίου": Το project πίσω από το αίτημα της ΔΕΗ για 32 χιλιάδες ώρες

 

Η είδηση ότι η ΔΕΗ θέτει θέμα επάρκειας του συστήματος, προειδοποιώντας για αύξηση των τιμών στη χονδρεμπορική αγορά και ως εκ τούτου ζητεί συνέχιση για 32 χιλιάδες ώρες της κατά παρέκκλιση λειτουργίας των μονάδων της Καρδιάς και του Αμύνταιου, προκάλεσε αίσθηση. 

Ιδιαίτερα για τη μονάδα της Καρδιάς που με συντελεστή ρύπων 1,8 θεωρείται ως ένα από τα πιο ρυπογόνα εργοστάσια, που δύσκολα μπορεί να επιβιώσει ήδη από το τρέχον περιβάλλον των ρύπων στα επίπεδα των 20 ευρώ ο τόνος. 

Σε ό,τι αφορά ωστόσο την μονάδα του Αμύνταιου τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και η ΔΕΗ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, έχει παρουσιάσει σε στενό κύκλο συγκεκριμένη πρόταση που θα προχωρήσει εφόσον γίνει αποδεκτό το αίτημά της. Η πρόταση αυτή αφορά στη σύσταση νέας εταιρείας, της Λιγνιτικής Αμυνταίου, η οποία και στη συνέχεια θα είναι ανοιχτή προς αξιοποίηση ακόμη και από ιδιώτη.

Ωστόσο πέρα από τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης ακόμη και στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την πώληση της Μελίτης και της Μεγαλόπολης, ερωτηματικό παραμένει η στάση που θα τηρήσει η Κομισιόν και ιδιαίτερα η διεύθυνση περιβάλλοντος, η οποία θα κληθεί να εγκρίνει ή να απορρίψει το αίτημα.

Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό είναι σαφές ότι η κίνηση της ΔΕΗ προκαλεί αμηχανία στους επενδυτές, οι οποίοι βλέπουν εν δυνάμει να περιορίζονται οι διαθέσιμες ώρες στο σύστημα και να γίνεται προσπάθεια να διατηρηθούν δύο ακόμη ανταγωνιστικά συγκροτήματα.

Για τον κίνδυνο αύξησης των τιμών πάντως κύκλοι της αγοράς υπογράμμιζαν ότι η πραγματική απειλή ακούει στο όνομα αύξηση των δικαιωμάτων εκπομπής, ενώ για το θέμα της επάρκειας, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν ότι αυτή τη στιγμή η πιθανή απόσυρση του Αμυνταίου, καλύπτεται ήδη από την αύξηση των ωρών λειτουργίας των αποεπενδυόμενων μονάδων, που λειτουργούν ως επί το πλείστον στα τεχνικά ελάχιστα. 

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο εξάλλου ίσως θα πρέπει να επισημανθεί το αρνητικό κλίμα που υπάρχει εν γένει για τον άνθρακα και είναι ενδεικτική η είδηση που μεταδόθηκε από το Euractiv ότι η Κομισιόν στο πλαίσιο της επανεξέτασης των εξαιρέσεων για τον άνθρακα, βλέπει ξανά την περίπτωση του μηχανισμού ισχύος της Γερμανίας.

Ποιοι δικαιούνται την πλήρη αποζημίωση των 15.000

Ποιοι δικαιούνται την πλήρη αποζημίωση των 15.000 σε ΔΕΗ-ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ

 
Η γνωστή σε όλους τους εργαζόμενους νομικός κ. Λιώρα, δίνει την δική της νομική γνώμη σε σχέση με το θέμα που έχει προκύψει , αν κάποιος εργαζόμενοΑΔΜΗΕς της ΔΕΗ,ΔΕΔΔΗΕ,και ΑΔΜΗΕ δικαιούται ολόκληρη την αποζημίωση των 15.000 ευρώ όταν αποχωρεί από την υπηρεσία με μειωμένη σύνταξη η όχι. Θυμίζουμε ότι για το ίδιο θέμα έχει κυκλοφορήσει ανακοίνωση και η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, όμως η νομική ανάλυση από την κ. Λιώρα είναι ξεκάθαρη. δείτε την ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ ΕΔΩ 
Συγκεκριμένα η κ. Λιώρα αναφέρει: 
Η κείμενη νομοθεσία η σχετική με την αποζημίωση των μισθωτών πρώην ΔΕΚΟ όπως αποτυπώνεται σε σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου με αρ. 197/2011: 
Επειδή σύμφωνα με τη διάταξη του αρθ.8 εδάφιο α’ του Ν.3198/55 «μισθωτοί 
που συνδέονται με σχέση εργασίας αόριστης διάρκειας και έχουν συμπληρώσει 5ετή υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη με την έννοια του αρθ.6 παρ.1 του Ν.2112/1920 ή του ΒΔ του 18/18/7/1920 ή το προβλεπόμενο από τον οικείο ασφαλιστικό οργανισμό όριο ηλικίας και αν δεν προβλέπεται αυτό το 65ο έτος της ηλικίας τους, αποχωρώντας από την εργασία τους με τη συγκατάθεση του εργοδότη δικαιούνται το ήμισυ της οριζόμενης από τον Ν.2112/20 ή του ανωτέρου ΒΔ αποζημιώσεως για την περίπτωση της απροειδοποίητης καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας».
 Στο εδάφιο β’ του αρθ.8 ορίζεται ότι μισθωτοί γενικά που υπάγονται στην ασφάλιση οιουδήποτε ασφαλιστικού οργανισμού εφόσον συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος είτε αποχωρούν είτε απομακρύνονται από τον εργοδότη, δικαιούνται την νόμιμη αποζημίωση. Από την αντιπαραβολή των δύο εδαφίων του αρθ.8 του Ν.3198/55 συνάγονται τα ακόλουθα 
α) η εφαρμογή του εδαφίου α΄ προϋποθέτει ρητώς μισθωτοί που συνδέονται με σχέση εργασίας αόριστης διάρκειας και δεν επεκτείνετε και σε εκείνους που η σχέση εργασίας είναι ορισμένου χρόνου που έχουν προσχωρήσει σε κανονισμό του εργοδότη με τον οποίο προβλέπονται η αποχώρηση από την εργασία με τη συμπλήρωση ορίου ηλικίας. 
Στην περίπτωση όμως που με τον κανονισμό έχει παράλληλα προβλεφτεί δυνατότητα πρόωρης λύσης της σύμβασης τότε ενυπάρχει διαλυτική αίρεση η οποία εφόσον πληρωθεί η σύμβαση εργασίας μεταπίπτει εξαρχής σε αορίστου χρόνου
 β) σε αντίθεση προς το εδάφιο β’ για την εφαρμογή του οποίου προαπαιτείται η συμπλήρωση των προϋποθέσεων για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος το εδάφιο α’ δεν αξιώνει τη συνδρομή του στοιχείου αυτού . 
γ) η εφαρμογή του εδαφίου α΄ προϋποθέτει και τη συγκατάθεση του εργοδότη για την αποχώρηση του μισθωτού. 
Η συγκατάθεση (συναίνεση) πρέπει να παρέχεται πριν από την αποχώρηση του μισθωτού δύναται δε να είναι έγγραφη ή προφορική ρητή ή σιωπηρή αρκεί στην τελευταία περίπτωση να είναι σαφής και αναμφίβολη . 
Τέτοια συγκατάθεση μπορεί να προβλεφτεί και να παραχθεί εκ των προτέρων με τον κανονισμό όταν διαλαμβάνεται σε αυτόν ότι είναι υποχρεωτική για τον εργοδότη η αποδοχή της πρόωρης παραίτησης μισθωτού. Στην περίπτωση αυτή ο εργοδότης αυτοδεσμεύεται συμβατικά παρέχοντας εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή του στην παραίτηση του υπαλλήλου όποτε ήθελε υποβληθεί. Συνεπώς εφόσον ο εργοδότης ΔΕΗ ή οι θυγατρικές της συναινεί στην παραίτηση του μισθωτού είτε για πλήρη είτε για μειωμένη σύνταξη είναι υποχρεωτική η καταβολή της αποζημίωσης η δε μη καταβολή αυτής παραβιάζει κανόνα ουσιαστικού δικαίου.
 Ο κανόνας δικαίου παραβιάζεται αν δεν εφαρμοστεί ενώ συντρέχουν οι πραγματικές προϋποθέσεις για την εφαρμογή του η δε παραβίαση εκδηλώνεται είτε με ψευδή ερμηνεία δηλαδή με την απόδοση στον κανόνα δικαίου έννοιας μη αληθινής ή μη αρμόζουσας ή έννοιας περιορισμένης είτε με κακή εφαρμογή δηλαδή με εσφαλμένη υπαγωγή. 
Σύμφωνα δε με τον ΑΝ 173/1967 όπως τροποποιήθηκε με το αρθ.1 του ΝΔ207/1974, αρθ.24 του Ν.1082/80, αρθ.24 Ν.1545/85 , αρθ.33 Ν.1876/90 και αρθ.21 παρ.13 Ν.3144/2003, όταν ο εργοδότης είναι ΝΠΔΔ ή Δημόσια Υπηρεσία κοινής ωφέλειας η οφειλόμενη αποζημίωση δεν μπορεί σε κάθε περίπτωση να υπερβαίνει το ποσό των 15.000 € .

   
  25.09.2018 Ferienhaus Ostsee